Szférák: A legtöbb lapnak van (legfeljebb kettő) szférája. Ezek leginkább más lapok hatásai miatt fontosak (ld. Nausicaa, Eboshi úrnő), de alternatív szabályként meghatározható, hogy egy pakli mondjuk legfeljebb kettő vagy három szférából állhat, esetleg egymást ütő szférákat nem tartalmazhat. A szférák és ellentéteik:
Élet | Halál |
Rend | Káosz |
Természet | Technológia |
Mágia | Erő |
Lapképességek: A lapok képességeit szintén apró ikonokkal jeleztem. Az alapelv mindig az, hogy egy lap képességét csak saját körben lehet használni, a képesség használatához a feltételeket (költség, egyéb feltételek) teljesíteni kell, a lapot pedig el kell fordítani. Ezt módosíthatják az egyes lapképesség-jelző ikonok:
Állva marad
A képesség használata után a lapot nem kell elfordítani.
Feláldoz
A képesség használatához a lapot fel kell áldozni.
Harci képesség
A képességet csak harc közben lehet alkalmazni és csak akkor, ha az adott lap is a harctéren van.
Idézés
A képességet (laptulajdonságot) a lap kijátszásánál kell érvényesíteni.
Permanens
A képesség akármikor, akárhányszor használható.
Permanens - elfordul
A képesség akármikor használható, de csak egyszer (a lap elfordul). Ha a lap visszafordul, a képesség újra használható.
Saját kör
A képesség csak a saját körben alkalmazható. (Ez persze alapból is így van, szóval egyelőre még nem tudom, miért alkottam meg ezt az ikont. Később még tisztázódhat jobban is a szerepe.)
Zárt
A képesség (tulajdonság) folyamatosan kifejti hatását, az nem semlegesíthető, hacsak nem egy lap hatása által.
Látszik tehát, hogy az ikonok szerepét itt még tisztázni (tulajdonképpen egyszerűsíteni kell. Elképzelhető, hogy a saját kört teljesen megszüntetem (bár olyan esetekben hasznos, ha például "Permanens - de csak saját körben használható" képességeket akarok kreálni. Egyelőre keveredik, hogy mely lapoknál szerepel a "Zárt" ikon együtt a "Permanens" ikonnal és mely lapoknál csak magában. Lényegében ugyanazt jelenti a dolog, a későbbiek során (hűen a Mítosz-hagyományokhoz) valószínű maradok a "Permanens - zár" változatnál, elvégre a hatás folyamatos.
Laptípusok: Végül jöjjenek az egyes lapok típusai. Ezek a későbbi manővereknél, illetve a tárgyaknál használatosak. Az alapelv az, hogy egy adott tárgyat vagy manővert csak olyan lap használhat, melynek ikonjai közül legalább egy szerepel az adott tárgy vagy manőver ikonjai között.
Bárd
Démon
Élőhalott
Erőhasználó
Étel
Gyógyító
Harcos
Hátas
Csatolhatsz hozzá egy "épkézláb" lényt. Ezt az épkézláb jelzőt később még tisztázni fogom, itt arról van szó, hogy meg lesznek különböztetve (valószínű egy ikonnal) azok a teremtmények és hősök, akik például tárgyhasználatra alkalmasak (mondjuk a hobbitok) és azok, akik nem (mondjuk a szörnyek többsége). A hátasok is csak ez előbbiekhez csatolhatók.
íjász
Képes három sornyi távolságból is harcolni. Hogy ez mit jelent, hát tudja a fene, elvileg a csatákban lesz majd hadrend, ott számítani fog.
Kalóz
Mérnök
Óriás
Törpék ellen a támadási szintje +1.
Pap
Repülő lény
Bármilyen helyszínt támadhat
Számítástechnikus
Szellem
Szörny
Törpe
Óriások ellen a támadási szintje -1.
Tudós
Uralkodó
Űrhajó
Varázsló
Felruházható igékkel.
Föld
Levegő
Tűz
Víz
Most, hogy végre előttem is láthatóak ezek a jelek egyben, elképzelhető, hogy hamar nekiállok egyfajta "tavaszi nagytakarításnak". De azért pofásak, nem?